• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

مشکلات پرواز های فرودگاه شهدای سبزوار

  • کد خبر : 3206
  • 12 خرداد 1402 - 13:12

🔺توقف ۶ ماهه پروازهای تنها فرودگاه غرب خراسان با بهانه گیری شرکت‌های هواپیمایی

🔹پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، دومین فرودگاه استان و پشتیبان فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ۶ ماه است به بهانه آنچه که از سوی شرکت‌های هواپیمایی نبود برخی تجهیزات فنی عنوان می‌شود، متوقف مانده است و در شرایط کنونی هیچ افق روشنی برای آغاز فعالیت مجدد این فرودگاه، دیده نمی‌شود.

🔹حمل و نقل هوایی و وجود زیرساخت‌ فرودگاهی، می‌تواند با ایجاد امکانات دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف، جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در توسعه و رونق اقتصادی مناطق داشته باشد.

🔹سبزوار و شهرستان های همجوار آن در غرب خراسان، ظرفیت های فراوانی در بخش های گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات، دام و طیور دارند که وجود صنعت هوایی در این منطقه، می تواند سهم زیادی در جابجایی مردم، تجار و گردشگران را، به خود اختصاص دهد.

🔹فعالیت فرودگاه شهدای سبزوار از سال ۱۳۸۳ آغاز شد و به تدریج رونق گرفت که در سالهای گذشته این فرودگاه تا ۷ پرواز رفت و برگشت بین سبزوار و تهران داشت و حتی در برهه ای، پروازهای سبزوار به مقصد کیش و برعکس و پرواز به عتبات عالیات عراق و سوریه نیز، انجام می‌شد.

🔹اما فرودگاه شهدای سبزوار هم‌اینک روزهای کم‌فروغی را سپری می‌کند و بی‌میلی شرکت های هوایی برای برقراری پرواز در آن، سبب شده این فرودگاه عملاً به حالت تعطیل درآید؛ چنانکه در ۶ ماه گذشته با وجود تقاضای زیاد برای سفر هوایی، هیچ پروازی از این دومین فرودگاه فعال استان، صورت نگرفته است.

🔹در شرایطی که تمامی امکانات فرودگاه سبزوار برای خدمات دهی به مسافران فراهم است، صدای هیچ هواپیمایی در آسمان آن به گوش نمی‌رسد و یقینا بازگشت پروازها به فرودگاه شهدای سبزوار، بدون نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاههای کشور و مسئولان استانی و شهرستانی، میسر نخواهد شد./ ایرنا

🔺مجاز نبودن شرکت فرودگاه‌ها به خرید تجهیزات ایر استارتر و جت استارتر

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹بهانه اصلی شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در سبزوار، نبود “ایر استارتر” در این فرودگاه است؛ در حالی که این تجهیزات در گذشته نیز، وجود نداشته و شرکت های هواپیمایی فعالیت پروازی خود را در فرودگاه شهدای سبزوار، بدون مشکل ارائه می دادند.

🔹تجهیزات ایر استارتر و جت استارتر، مرتبط با شرکت های پشتیبانی (هندلینگ) است و شرکت فرودگاه ها خود مجاز به ورود و خرید تجهیزات مورد نیاز در این خصوص نیست.

🔹فرودگاه شهدای سبزوار، به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شناخته می شود و برخی از پروازهای مشهد در ترافیک پروازی یا در شرایط نامساعد جوی مرکز استان، در سبزوار فرود می آیند.

🔹فرودگاه شهدای سبزوار به علت موقعیت جغرافیایی و ارتباطی، فرودگاهی راهبردی محسوب می‌شود و از این رو، لازم است نگاه ویژه و فعالی به این فرودگاه شود.

🔹از ظرفیت فرودگاه شهدای سبزوار در صورت برقراری پروازهای منظم، علاوه بر شهروندان این شهر، ساکنان برخی شهرستان‌های نزدیک استان سمنان و خراسان شمالی و برخی شهرهای خراسان رضوی شامل نیشابور، فیروزه، کاشمر، بردسکن، جوین، جغتای، خلیل آباد، خوشاب، کوهسرخ، داورزن و ششتمد، بهره مند می شوند.

🔹از سوی دیگر، سبزوار ظرفیت‌های فراوان صنعتی، معدنی، تجاری و دانشگاهی دارد که این موارد، توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی این خطه را، ضروری کرده است./ ایرنا

🔺اجرای ۱۶ طرح توسعه‌ای در فرودگاه سبزوار

👤 حسین شادمان، مدیر فرودگاه شهدای سبزوار:

🔹طی یک سال گذشته، ۱۶ طرح توسعه ای این فرودگاه، با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، اجرا شده است.

🔹این طرح های توسعه ای، شامل فضای پایانه مسافری، سالن ترانزیت، افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی فرودگاه، بهسازی ورودی ترمینال، تعویض شبکه برق و آسفالت پارکینگ، بوده است.

🔹سبزوار فاصله زمینی کمتر از ۲ ساعت با بیش از ۱۰ شهرستان مجاور خود دارد که با پروازهای منظم فرودگاهی، می تواند مورد توجه مسافران شهرستان‌های همسایه نیز باشد.

🔹فرودگاه شهدای سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان با مساحت ۳۲۸ هکتار، در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد./ ایرنا

🔺بازگشت پروازهای فرودگاه، ترجیع‌بند خطبه های نماز جمعه سبزوار

👤 غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار:

🔹تاکید بر حل مساله برای از سرگیری پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، در هفته‌های اخیر به ترجیع‌بند همیشگی خطبه‌های نماز جمعه سبزوار تبدیل شده است.

🔹این موضوع به طور مکرر از سوی اینجانب، تکرار می‌شود. برقراری پروازهای فرودگاه سبزوار که ماهها است متوقف شده، مطالبه جدی مردم منطقه از دولت است.

🔹دولت، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان استانی، به این مطالبه به حق مردم غرب خراسان برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، پاسخ دهند.

🔹مسئولان استانی و کشوری در آستانه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید دیار سربداران، با ارائه سرویس های پروازی به مهمانان کنگره و آغاز دوباره پروازها، بخشی از دین خود به شهدای خطه سربداران، کهن دیار غیرت را، ادا کنند./ ایرنا

🔺برقراری دوباره پروازهای فرودگاه سبزوار در دستور کار است

👤 مرتضی رهنمافر، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار:

🔹برقراری دوباره پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، مطالبه جدی مردم منطقه غرب خراسان است و اقدامات لازم برای سرگیری دوباره پروازهای این فرودگاه، صورت گرفته است.

🔹با توجه به ظرفیت های مختلف تجاری و اقتصادی غرب خراسان، فرودگاه ظرفیت‌ مهم اقتصادی در حوزه رفت‌وآمد، و تبادل کالا و محصولات تجاری محسوب می شود.

🔹پیگیری ها و رایزنی مستمر برای برقراری دوباره پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، ادامه دارد. تامین تجهیزات مورد نیاز، ارتباطی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ندارد و مرتبط با خود شرکت های هواپیمایی است./ ایرنا

🔺تامین امانی تجهیزات مورد نیاز فرودگاه سبزوار/ رایزنی با ایرلاین های ماهان و آتا برای برقراری پروازها

👤 علی اصغر عنابستانی، نماینده غرب خراسان در مجلس:

🔹برای تسریع در برقراری پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار، در وهله نخست، تجهیزات مورد نیاز این فرودگاه به صورت امانی، تامین می شود.

🔹وزیر راه و شهرسازی به رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دستور داده است تا تجهیزات مورد نیاز فرودگاه شهدای سبزوار، تامین شود.

🔹در این راستا، مدیرعامل این شرکت از شرکت های ایران ایر و قشم ایر خواسته است تا این تجهیزات را به صورت امانی، به فرودگاه شهدای سبزوار منتقل کنند.

🔹پس از برقراری پروازها، استقرار دایمی این تجهیزات از سوی شرکت های هواپیمایی، مقرون به صرفه می شود.

🔹همچنین برای برقراری دوباره خطوط پروازی فرودگاه شهدای سبزوار در مسیر تهران – سبزوار و بالعکس، با چند شرکت هواپیمایی از جمله ماهان و آتا، رایزنی شده است./ ایرنا

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.