• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

گلایه مردم داورزن از کمبود مرکز درمانی و پاسخ مسئولان

  • کد خبر : 3288
  • 03 تیر 1402 - 16:16

🔹مردم شهرستان داورزن نسبت به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در این شهرستان غربی خراسان، گلایه دارند و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به مطالبه ساخت بیمارستان در این شهر، پاسخ داد.

🔹مخاطبان و خبرگزاری فارس در صفحه «فارس من»، با ثبت مطلبی با عنوان مطالبه ساخت بیمارستان در‌ شهر داورزن، خواستار پیگیری ساخت بیمارستان شدند.

🔹در این درخواست آمده است: با توجه به قرارگیری شهر داورزن در جاده بین المللی و نبود بیمارستان و شدت تصادفات در این شهرستان خواستار ساخت بیمارستان در این شهر، هستیم.

🔹مردم در این درخواست گفته اند از آنجا که نزدیکترین بیمارستان به این منطقه ۷۵ کیلومتر فاصله دارد، اگر اتفاقی رخ دهد ممکن است مجروح به بیمارستان نرسد و یک خانواده را، مصیبت زده نماید.

🔹در ادامه این درخواست نوشته شده که چند وقت پیش به علت نبود بیمارستان، یک خانواده عزادار گردید و برای همین هم، مردم داورزن خواستار ساخت بیمارستان در مرکز این شهرستان هستند.

🔹پس از ثبت این درخواست در «فارس من»، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کرد: با توجه به عدم مجوز وزارت بهداشت مبنی بر ساخت بیمارستان در این شهر، ساخت مرکز تروما سنتر در کنار مرکز بهداشتی درمانی سبانه روزی فعلی، در دست پیگیری است.

🔹در پاسخ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آمده است: در سال ۱۳۷۰ و توسط خیرین شهر داورزن، زمینی جهت تاسیس مرکز درمانی با عنوان دارالشفاء و بیمارستان امام حسن مجتبی (ع)، به این دانشگاه واگذار شد و ساخت مرکز مذکور نیز، در همان زمان آغاز گردید.

🔹این پروژه با توجه به عدم تامین منابع مالی پیش بینی شده، متوقف شده و مجدد در سال ۱۳۹۳ توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و با  اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دانشگاه، شروع به فعالیت می نماید.

🔹این پروژه در بهمن ماه ۱۳۹۴، با عنوان «مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی با امکانات بستری داورزن»، با حضور استاندار وقت افتتاح گردید.

🔹با عنایت به موقعیت جغرافیایی شهرستان داورزن و ترددد میلیونی مسافران و زائران از این مسیر، پیگیری اخذ مجوز بیمارستان در شهر داورزن همواره توسط مسئولین شهرستان و نمایندگان غرب خراسان در مجلس، در دستور کار قرار داشته است.

🔹اما با توجه به جمعیت کم شهرستان داورزن (بیش از ۲۲ هزار نفر) و به جهت لزوم رعایت استاندارد جمعیتی جهت احداث بیمارستان، این امر با مخالفت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مواجه بوده است.

🔹در این راستا در اردیبهشت ماه امسال، طی جلسه فرماندار شهرستان داورزن با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، مقرر گردید با توجه به شرایط فوق الذکر، اخذ مجوز تروما سنتر (مرکز ارائه خدمات اورژانس به مصدومان حوادث) در دستور کار مسئولین شهرستان و دانشگاه، قرار گیرد.

🔹همچنین در بازدید معاون پارلمانی دولت از پردیس دانشگاه، این موضوع مطرح و وی قول پیگیری مجوز طرح را داد. با هماهنگی انجام شده با مجمع خیرین سلامت و اعلام آمادگی خیرین جهت تقبل هزینه های ساخت مرکز تروما سنتر، در صورت صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، احداث این مرکز آغاز خواهد شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها