• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

آنچه_نباید_می‌شد۳

  • کد خبر : 3292
  • 03 تیر 1402 - 16:18

#آنچه_نباید_می‌شد

🔻بخش سوم:
مزاحمت خیابانی و نقش عابران

🔹در مطلب قبلی، به نقش غیر قابل اجتناب پلیس در برخورد با مزاحمت و پیشگیری از آن پرداخته شد. اما چنان که اشاره شد، تنها عامل مؤثر و مسئول در این رابطه، نیروهای پلیس نیستند. یکی از عوامل – که در ماجرای حمیدرضا الداغی هم به طور خاص نقش‌آفرینی کرد – مردم عادی‌ای هستند که با این پدیده مواجه می‌شوند.

🔹اگرچه الداغی پس از مداخله برای دفع مزاحمت، به طرز تلخی مورد اصابت چاقو قرار گرفت، اما واقعیت این است که می‌توان موارد فراوان دیگری را هم فرض کرد، که فرد پس از مشاهده ایجاد مزاحمت برای دیگری، مداخله کرده و هرگز حادثه‌ای در این سطح و ابعاد رخ ندهد. با نگاهی واقع‌بینانه می‌توان مورد حمیدرضا الداغی را یک استثناء دانست و نه یک اصل.

🔹باید توجه داشت که تنها راه دفع مزاحمت توسط عابرانی که شاهد این موضوع هستند، درگیری با مزاحمان نیست. با نگاهی واقع‌بینانه، می‌توان گفت که هدف از مداخله در چنین شرایطی، بیش از متنبه کردن مزاحم، باید رهانیدن قربانی از موقعیت آزاردهنده باشد.

🔹مثلاً می‌توان ترفندهایی به کار بست مانند پرسیدن آدرس از فرد مزاحم برای متوقف کردن او و رها شدن مزاحم؛ برداشتن چیزی از روی زمین و درگیر کردن مزاحم با این سؤال که «این برای شما نبود؟» و راهکارهای زیرکانه دیگری که با تفکر در هر موقعیت می‌توان یافت. راهکارهای یاد شده از یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی گرفته شده بود.

🔹اگرچه طبیعتاً نمی‌توان گفت این راهکارها برای تک‌تک موقعیت‌های مرتبط با مزاحمت کارآمد است. به هرحال، شرایطی هم وجود دارد که کار بالا گرفته به درگیری منجر شده است یا به هر دلیل دیگری، عابر یا عابران راهی جز مداخله مستقیم یا تماس با پلیس پیدا نکنند. در این‌جا، باز نقش پلیس بسیار پررنگ است.

🔹پس از قتل دهیار روستای روکی خوشاب، موضوع خدمات‌رسانی پلیس پس از تماس با ۱۱۰ توسط نویسنده مورد توجه قرار گرفت و به‌طور کلی، به دو مشکل در این زمینه اشاره شد: اول، استانی بودن این سامانه تلفنی، که ابتدا کاربر را به مشهد متصل می‌کند و از یک سو فهم آدرس برای طرف مشهدی را دشوار می‌کند، و از سوی دیگر به لحاظ زمانی تأخیر ایجاد خواهد شد (برای این که مشهد باید دوباره به سبزوار اطلاع دهد). دوم، تأخیر نیروهای پلیس بود که بعضی از شهروندان گزارش داده و گلایه کرده بودند که نیازمند اصلاح رویه‌ها است.

🆔 @AsrSabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3292

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها