• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

فعالیت ۲۰ هزار واحد صنفی در سبزوار

  • کد خبر : 3326
  • 04 تیر 1402 - 17:07



👤 حسین ابراهیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، در جمع بازاریان سبزوار به مناسبت روز اصناف:

🔹اصناف با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تاثیر مهمی در پایداری اشتغال، تامین و تنظیم بازار سبزوار، داشته و دارند.

🔹سبزوار به واسطه موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر، از دیرباز شهری تجاری بوده است؛ چنانکه ۲۰ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در قالب ۴۱ اتحادیه، در حوزه‌های تولید، توزیع، خدمات و خدمات فنی، در شهرها و روستاهای سبزوار فعالیت می کنند.

🔹اصناف سبزوار با ۵۰ هزار نفر شاغل در این بخش، قسمت عمده زنجیره تامین غرب خراسان را پوشش می دهند که علاوه بر ارزش افزوده در این منطقه، اشتغال پایداری نیز از این ناحیه، ایجاد شده است.

🔹۲ هزار واحد صنفی سبزوار، بنکدار و عمده فروش هستند که فرایند توزیع  کالا را در استان و حتی فراتر از منطقه، بر عهده دارند.

🔹اصناف، جایگاهی ممتاز داشته و بزرگترین بخش اقتصادی پویا و فعال سبزوار هستند که ایفاگر نقشی ارزشمند در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ایجاد اشتغال پایدار هستند.

🔹هم اینک تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، زمینه فعالیت قابل توجهی را برای بخش صنفی ایجاد کرده و عمده موانع موجود در مسیر ایجاد اشتغال، برداشته شده است.

🔹نقش بازاریان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، از گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست. بازاریان، کسبه، پیشه وران و اصناف سبزوار، همیشه همراه و اثرگذار در برنامه ها و صحنه های مختلف بوده اند.

🔹بازاریان و اصناف، همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند؛ چنانکه در پیروزی انقلاب، نقش مهمی داشته اند و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس، تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمن، علاوه بر ایجاد آرامش در بازار، توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

🔹اصناف همچنین در دوران ۲ ساله شیوع کرونا، نقش ارزشمندی بر عهده داشتند و علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رسالت خود را در توزیع و تامین معیشت مردم به خوبی انجام دادند.

🔹اصناف همچنین با مشارکت و همیاری چشمگیر در طرح های رزمایش مواسات و همدلی، از آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از کرونا حمایت کردند. سبزوار، دومین تشکل صنفی به لحاظ جمعیتی، پس از مشهد در منطقه شرق کشور محسوب می شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها