• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

رشد ۳۰ درصدی اشتغال مددجویان بهزیستی در کاشمر

  • کد خبر : 3382
  • 14 مرداد 1402 - 17:56

👤 اعظم حسن زاده، رئیس اداره بهزیستی کاشمر:

🔹سالی که گذشت، برای همکاران تقریباً سال سختی بود؛ چون امکان ثبت جدید را نداشتیم به همین دلیل افراد متقاضی حمایت که وارد اداره بهزیستی می‌شدند به دلایلی امکان انجام کارها برای ثبت و یا تأمین اعتبار نبود.

🔹با تلاش‌های شبانه‌روزی در واحد توانبخشی، بیش از ۶۰۳ معلول را شناسایی کردیم که تائید این تعداد سخت و زمان‌بر است. برای اولین بار طی ۵ سال اخیر، مستمری تمامی معلولان پشت نوبت برقرار شد و با تلاش‌های صورت گرفته، اسفندماه پارسال هیچ پشت نوبتی دریافت خدمات مستمر در کاشمر نداشتیم.

🔹اسفندماه ۱۴۰۱ قانون حمایت از معلولان ابلاغ شد که بر اساس آن، باید به معلولان شدید و خیلی شدید هزینه حق نگهداری پرداخت کنیم. برای اولین بار سهمیه‌ای به کاشمر تخصیص یافت و توانستیم هزینه حق نگهداری ۱۰۳۲ معلول شدید و خیلی شدید شناسایی شده را، ثبت کنیم.

🔹شهرستان کاشمر ۴ هزار معلول شناخته شده معادل ۳ درصد جمعیت کل شهرستان را دارد که برای تمامی این افراد، تشکیل پرونده شده است. هرچند هنوز نسبت به آمار کشوری که ۱۰ درصد است بسیار عقب هستیم، اما میزان شناسایی نقطه به نقطه شهرستان در سطح استان، بسیار مطلوب است.

🔹تشکیل صندوق‌های خرد مالی و گروه‌های خودیار در روستاها، راه‌اندازی مرکز حرفه‌آموزی پسران با یارانه ۴۰ میلیون تومان در ماه، پرداخت یارانه ۴۰۰ میلیون تومانی به مراکز توانبخشی شبانه‌روزی و پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به مراکز روزانه در هرماه، از دیگر اقدامات انجام شده است.

🔹هیچ خانواده دوقلوی نیازمند حمایت در کاشمر نداریم که نیازمند حمایت باشند و نتوانیم کاری برایشان انجام دهیم. برای افتتاح خوابگاه اورژانس اجتماعی کاشمر، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده و حدود ۴۰ کودک پسر کمتر و بیشتر از ۱۲ سال، در مراکز زیر پوشش بهزیستی این شهرستان نگهداری می‌شوند که ماهیانه یارانه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون تومان، دریافت می‌کنند.

🔹طی یک سال اخیر در واحد پیشگیری بهزیستی کاشمر، نزدیک به ۲۰ طرح کاهش آسیب انجام شده است که یکی از بهترین طرح‌ها، مربوط به بلوغ نوجوانان بود که از دی ماه سال قبل شروع و خوشبختانه به خوبی اجرا شد.

🔹طرح آگاه‌سازی از معلولیت‌ها، پیشگیری از اعتیاد و…، برای تمامی زنان سرپرست خانوار اجرا شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته، کمپ ماده ۱۶ در شهرستان کاشمر راه‌اندازی شد.

🔹با توجه به اینکه معتادین متجاهر در مناطق خاصی از شهر موجب ایجاد ناامنی و چهره نامناسب کاشمر شده بودند، اما با همراهی شورای تأمین این کمپ راه‌اندازی شد.

🔹یکی از مشکلات این کمپ، تأمین اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم هرچه زودتر کسانی که باید در خصوص تأمین اعتبار حمایت‌های لازم را داشته باشند، اقدامات لازم را به عمل آورند.

🔹طی یک سال اخیر، بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان بهزیستی در کاشمر داشتیم که به ۳۱۰ نفر پرداخت شد و تعداد قابل توجهی از این افراد، کسانی بودند که درمان شده بودند.

🔹شاهد رشد ۳۰ درصدی کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی کاشمر را سرکار بردند، هستیم که این کارفرمایان از بهزیستی تسهیلاتی دریافت نکردند و فقط قسمتی از حق بیمه‌ها را، برایشان پرداخت نمودیم.

🔹۶۲ مورد کمک هزینه خرید و ساخت مسکن را برای مددجویان بهزیستی کاشمر، به استان ارسال نمودیم و منتظر پرداخت هستیم و طی یک سال اخیر، بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان شهریه دانشگاه مددجویان و خانواده‌ها را، پرداخت نمودیم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.