• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

بهسازی ۱ هزار کیلومتر راه در استان

  • کد خبر : 3384
  • 14 مرداد 1402 - 17:57



👤 جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

🔹یکی از مشکلات بزرگ ما، وضعیت روسازی راه‌های استان است که با ارزیابی سامانه‌ای، جاده‌ها اسکن می‌شوند و سامانه بر اساس دو معیار یعنی چاله‌ها و ناهمواری‌های سطح محورها، جاده را آنالیز می‌کند و به آنها نمره می‌دهد.

🔹بحث ناهمواری با شاخص ۱ تا ۵ و بحث چاله با شاخص ۱ تا ۱۰۰ ارزیابی می‌شوند و بر اساس این آنالیز، مشخص می‌شود هر محور در چه سطحی باید برایش هزینه شود تا به شرایط قابل قبولی برسد.

🔹بر اساس برداشتی که در سال ۱۴۰۱ از راه‌های استان انجام شد، چیزی حدود ۲ هزار و ۸۰۸ کیلومتر یعنی حدود ۷۲ درصد از ۳ هزار و ۸۷۹ کیلومتر راه شریانی اصلی در استان، نیازمند اقدام تشخیص داده شد.

🔹بر اساس برآوردها، اعتباری در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این راهها نیاز است. ۳۸ درصد از راه‌های اصلی استان باید بهسازی سنگین شود و یعنی باید هزینه‌ای معادل ۴۰ درصد هزینه ساخت را انجام دهیم تا چاله‌ها را پر و روکش کنیم.

🔹در حوزه راه‌های فرعی، از مجموع ۲ هزار و ۳۷ کیلومتر راه در استان، حدود ۱ هزار و ۷۶۹ کیلومتر نامناسب تشخیص داده شده که معادل ۸۷ درصد راه‌های فرعی است و نیمی از این میزان بحرانی است.

🔹وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی استان، بحرانی است و در طرح تحول بهسازی راه‌ها  پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تاکنون از ۱ هزار کیلومتر بهسازی راه عبور کرده ایم.

🔹این ۱ هزار کیلومتر در بزرگراه مشهد به نیشابور و سبزوار و نیز محدوده شهرستانهای رشتخوار و خواف، انجام شده است. برای روکش و آسفالت این راه‌ها، ۷۶۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۲۶۱ میلیارد تومان از منابع استانی هزینه شده که با احتساب قیمت قیر، حدود ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شده است.

🔹بخش زیادی از خرابی جاده‌ای، ناشی از ترافیک و بار معدنی و تریلی‌هاست و تلاش می‌کنیم تا پایان ماه صفر، لکه‌گیری‌ها را ۱۰۰ درصد انجام دهیم و روکش کنیم.

🔹توافق شد بهسازی ۱ هزار کیلومتر دوم هم با قدرت آغاز شود که البته هزینه قسمت دوم با احتساب تورم، حدود ۲ هزار میلیارد تومان می‌شود. برنامه ما در طرح تحول بهسازی راههای استان، برای ۳ هزار کیلومتر پیش بینی شده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.