• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

یک مورد عجیبِ دیگر از دانشگاه حکیم سبزواری

  • کد خبر : 3402
  • 14 مرداد 1402 - 18:38

🔹از زمانِ نشستِ خبری دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، حدود دو سالی می‌گذرد و دیگر رئیس دانشگاه و مسئول دفتر و روابط‌عمومی، نه نشست خبری برگزار کرده‌اند و نه پاسخی به مطالبِ منتشر شده در رسانه‌ها داده‌اند. به نظر می‌رسد جواب‌های پرحاشیۀ آقای رئیس، باعث شده ترجیح دهند سکوت کنند تا اینکه حرف‌هایی بزنند و حاشیه به وجود بیاید!

🔹چند وقتی است اخباری به دست ما رسیده است در مورد جذب دو نفر برای هیئت علمی که بسیار مشکوک به استفاده از رابطه (رانت) هستند. یکی از آن‌ها همسرِ یکی از مسئولان دانشگاه است که تعهد به آموزش‌وپرورش دارند و خروج ایشان از نظام آموزش‌وپرورش و ورود به آموزش عالی بدون تخلف، عملاً امکان‌پذیر نیست!

🔹مورد دوم که خیلی خاص‌تر و ویژه‌تر است، مربوط به همسر یکی از اعضای هیئت علمی است که عضو شورای شهر، عضو هیئت امنای مؤسسۀ آبادانی دیار سربداران و یکی از عناصر اصلی یاران انقلاب است! نکتۀ جالب‌تر این است که همسرِ ایشان مدرکِ دکتری خود را از دانشگاه آزاد گرفته است و اهالیِ دانشگاه می‌دانند جذب در هیئت علمیِ یک دانشگاه، معمولاً از مدارک علمی سطحِ بالاتر انجام می‌گیرد! مثلاً دارندۀ مدرک دکتری دانشگاهِ کوچکِ فلان شهرستان را در دانشگاه فردوسی جذب نمی‌کنند!

🔹جذب یک نفر دارای مدرک دکتری دانشگاه آزاد در دانشگاه دولتی امری بسیار بعید و نادر بوده و در شرایطی که این همسرِ مسئول، رقبای جدی و دارای رزومه‌های قوی داشته است، به نظر نمی‌رسد جذب ایشان خالی از شبهه باشد.

🔹مدت‌هاست از مسئول روابط عمومی دانشگاه دراین‌باره توضیح و تأیید یا رد خبر خواسته‌ایم اما متأسفانه باز هم به رویۀ دانشگاه حکیم سبزواری، سکوت پیشه کرده‌اند. منتظر اظهارنظر رسمیِ مقام‌های این دانشگاه خواهیم ماند. جذبِ همسرانِ عضوِ هیئت علمی، بدونِ داشتن رزومۀ لازم، رویۀ غلطی است.

🔹آشنایی قدیمی داشتیم که تعریف می‌کرد: پدربزرگ ما ۴ همسر رسمی داشت و بعدها فهمیدیم در روستاهای مختلف منطقه هم از طریق متعه و صیغه، همسرانی اختیار کرده بود که ما از آن‌ها بی‌خبر بودیم! مدت‌ها بعد از فوتِ پدربزرگ که املاک زیادی هم داشت، ماهی یا هفته‌ای یک خانم دستِ بچه‌ای را می‌گرفت و مدعی می‌شد همسرِ پدربزرگ از فلان روستاست و این هم فرزند آن ازدواج است و تقاضای ارث می‌کرد!

🔹خلاصه که اگر استخدام همسران باب شود، ممکن است فرداروزی مدعی زیاد پیدا شود! بهتر است زودتر جلوی این رویه را بگیریم!/ سبزواریان

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.