• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

۱۳ سال گذشت؛ زندان جدید کاشمر به سرانجام نرسید

  • کد خبر : 3419
  • 27 مرداد 1402 - 21:48

👤 علی اکبر عبداللهی، رئیس اداره زندان کاشمر:

🔹زندان ۶۵ ساله این شهرستان غربی خراسان، سال‌هاست که به دلیل قرار گرفتن در ورودی شهر و همچنین منطقه مسکونی، مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه ایجاد کرده و اعتراضات اهالی را به دنبال داشته است.

🔹غیراستاندارد بودن زندان فعلی به لحاظ فیزیکی، واقع شدن در منطقه مسکونی، شلوغی پیاده‌روی مقابل زندان و بوی فاضلاب موجب شد تا در سفر استانی سال ۱۳۸۷ هیات دولت، احداث زندان جدید کاشمر یکی از مصوبات و رهاوردهای سفر باشد و زمین آن در اردیبهشت سال ۹۰، تحویل پیمانکار شد.

🔹اما پروژه‌ای که قرار بود توسط راه و شهرسازی در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد، اکنون پس از گذشت ۱۳ سال، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از سویی ساکنینی که در اطراف زندان فعلی کاشمر زندگی می‌کنند، همچنان گلایه‌مند معضلات و مشکلات موجود هستند.

🔹در پروژه احداث زندان جدید کاشمر با ۱۲ هزار متر زیربنا که سال‌هاست به دلیل نبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده است، نه تنها تاکنون بسیاری از میلگردهای آن را به سرقت برده‌اند، بلکه بتن اجرا شده آن نیز رو به فاسد شدن بوده و عملاً استانداردهای خود را، به مرور دارد از دست می‌دهد.

🔹در جلسه‌ای که با حضور مسئولان زندان و اعضاء شورا و شهردار کاشمر برگزار شد، قرار بر این شد که تهاتر کرده و در قبال واگذاری زندان فعلی به شهرداری، آنها نیز زندان جدید را بسازند، اما این توافق انجام نشد.

🔹اگر اعتبارات مورد نیاز اختصاص یابد، زندان جدید در ۱۲ هکتار و برای ۱۴۰۰ نفر در حاشیه جاده کاشمر ـ مشهد، ساخته خواهد شد. با انتقال زندان کاشمر به خارج از شهر علاوه بر بهبود چهره ورودی شهر، از بسیاری نارضایتی‌های اجتماعی نیز کاسته می‌شود.

🔹اگرچه طبق قرارداد، فاز اول پروژه زندان جدید که شامل آسایشگاه کارکنان، آشپزخانه زندان، قسمت اداری، ملاقات، دو بند شمالی و جنوبی، فضای آموزشی و ورزشی، بهداری و قرنطینه، موتورخانه، کریدور ارتباطی بین بندهاست، از زمان تحویل باید به مدت ۳۰ ماه به پایان می‌رسید، اما نه تنها این وعده محقق نشد، بلکه همان ساختمان نیمه کاره نیز در حال از بین رفتن است.

🔹زندان کاشمر دیگر ظرفیت پذیرش مددجوی بیش از تعداد فعلی را ندارد. تمامی پیگیری‌های لازم برای احداث زندان جدید کاشمر، انجام شده و آخرین نامه‌نگاری انجام شده، به رئیس قوه قضائیه بوده که باید برای تهاتر زندان فعلی با شهرداری، ایشان مجوز بدهند.

🔹برای تجهیز و مرمت زندان فعلی کاشمر، پارسال ۱۵۰ میلیون تومان و امسال نیز ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته، اما این مبالغ هیچ دردی را دوا نمی‌کند. کاشمر تنها شهرستان استان است که زندان آن، با چهار حوزه قضایی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ، ارتباط دارد.

🔹طرح انتقال زندان کاشمر به خارج از محدوده شهر، از جمله مطالبات جدی و به‌ حق شهروندان این شهر است که با وجود قول‌های متعدد، اما حدود ۱۳ سال است که همچنان بی‌پاسخ باقی‌مانده است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

<div id=”div_eRasanehTrustseal_82737″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(82737, false);</script>

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.