• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

ایجاد اشتغال برای ۳۳ نفر با محصولات میوه‌های خشک در سبزوار

  • کد خبر : 3441
  • 07 شهریور 1402 - 15:19

🔺ایجاد اشتغال برای ۳۳ نفر با محصولات میوه‌های خشک در سبزوار

👤 احسان نصرآبادی، کارآفرین:

🔹متولد سبزوار هستم و یک دهه شصتی. تحصیلاتم در رشته مکانیک است و در علوم قرآنی حدیث فلسفه تحصیل داشته ام. در حال حاضر فعالیت من، فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است.

🔹دو واحد مجزای تولیدی در قالب کارگاهی دارم که یک مجموعه آن تولید و فرآوری انواع میوه‌ها و صیفی‌جات خشک شده است و دیگری انواع شربت‌های غلیظ گیاهی است.

🔹این مجموعه در سال ۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است و تولید میوه خشک نیز، از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. توانستیم با وجود مشکلات این کار را حفظ کنیم.

🔹این حرفه من نبوده است و با توجه به علاقه‌ای که در این حوزه داشتم، ارائه محصولات غذایی سالم و ایجاد اشتغال، دغدغه بوده است که توانستیم ۳۳ نفر را مشغول کار کنیم. به نظر من چیزی به نام بیکاری وجود ندارد، بلکه ما اهل کار و تلاش را نداریم.

🔹من با سرمایه کم در سال ۸۸ گلخانه را تاسیس کردم و بعد وارد فرآوری شدیم که آن زمان ۴ فرد هیئتی بودیم که نفری ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه گرفتیم که همان میزان وام با تاسیس گلخانه، بطور کامل مصرف شد.

🔹در حقیقت باز ما با هیچ کار را شروع کردیم و دوستانم نیز در سال ۹۰ از مجموعه جدا شدند و من تنها پای کار ماندم و از صفر شروع کردم. اگر کسی بخواهد با هر تحصیلاتی این کار را شروع کند، حداقل سرمایه‌ای که باید داشته باشد، برای هر مجموعه ۵۰۰ میلیون تومان است.

🔹بازاریابی ما با استفاده از بستر‌های فضای مجازی و ارائه محصولات خوب سالم با قیمت مناسب و نمایشگاه که استارت آن تازه شروع شده، می باشد. تنها کسی که به ما کمک کرده است، خداوند بوده و بقیه تا توانستند سنگ اندازی کردند. ما تولید کنندگان دلمان خون است.

🔹ما مراجعه کردیم و گفتیم که سالهاست در حوزه تولید فعالیت داریم، چطور است که به مشاغل خانگی که بعضاً شکل نمی‌گیرد تسهیلات بانکی داده می‌شود، اما ما این همه اشتغال داریم مستاجر هستیم، نتوانستیم از این تحصیلات استفاده کنیم.

🔹دوستان آمدند ۱۵۰ میلیون وام به ما دادند و بسیج سازندگی مشهد و تهران به سبزوار آمدند و از کار ما بازدید کردند. توانستیم این وام را دریافت کنیم و آن را در یک قلم از تجهیزات خود، استفاده کردیم.

🔹ما ۲۰ نفر نیروی بیمه شده داریم که در ماه قریب به ۴۲ میلون تومان هزینه بیمه دارند که خود یک عدد کمر شکن است و کسی این را قبول نمیکند. ما ۵ سال است در شهرک صنعتی هستیم.

🔹۲۰ نفر نیرو دائم در خط مشغول هستند. نه دارایی برای ما طرح تشویقی گذاشته است و نه بیمه. ولی ما هم هزینه دارایی و بیمه را پرداخت می‌کنیم. اوضاع تولید کننده این است؛ چرا که اهل رانت نیستیم.

🔹وزیر، معاون وزیر، فرماندار و… از مجموعه ما بازدید داشتند. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور برای اولین بار از مجموعه ما بازدید کرد و قرار بود سال ۹۸، ۲ میلیارد تومان وام، برای ما مصوب کند، اما آن زمان نمایندگان شهر ما آمدند کار را به ۱۵۰ میلیون تومان وام کشاندند که همان وام را هم به ما پرداخت نکردند.

🔹اگر به ما کمکی شده، از سمت بسیج سازندگی سبزوار بوده است. تنها آرزوی من عاقبت بخیری است. علاقه من، تولید محصول سالم و اشتغال برای مردم بوده است.

🔹توصیه من به افرادی که می‌خواهند کاری انجام دهند و در حوزه کارآفرینی، این است که اگر کاری را بخواهید و برای آن تلاش کنید، مطالعه و توکل داشته باشیم، به آن می‌رسیم. ما در کار خود فرهنگ ساز شده‌ایم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.