• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

پیگیری های نمایندگان غرب خراسان

  • کد خبر : 3447
  • 07 شهریور 1402 - 15:24

🔺از تحولات حوزه راه تا رفع بن بست ریلی در غرب خراسان

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس، در نشست با دبیران مجامع مطالبه گری شهرستانهای منطقه:

🔹طرحهای بزرگی در حوزه راه شهرستانهای غرب خراسان، شامل بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی و روستایی منطقه آغاز شده و اتصال سبزوار به راه آهن نیز، نزدیکتر از هر زمان دیگری شده است.

🔹یکی از مشکلات غرب خراسان، حوزه راه‌هاست که بدین منظور، از طریق ماده ۲۳ بودجه، حدود ۵۱ کیلومتر از ۱۵۰ کیلومتر مسیر ترانزیتی سبزوار – خوشاب – قوچان با اولویت رفع حادثه خیزی، در دستور کار قرار می گیرد و استانداری نیز به این موضوع، ورود یافته است.

🔹همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های شریانی اصلی و نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث و بهسازی راه‌های روستایی شهرستانهای غرب خراسان، در نظر گرفته شده است.

🔹میزان بهره مندی مناطق روستایی غرب خراسان از راه آسفالته مناسب ۶۶ درصد و پایین تر از شاخص استانی است که با جذب این اعتبارات، چشمگیر تحول خوبی در حوزه راههای روستایی منطقه، ایجاد می شود.

🔹برای تکمیل راه‌آهن سبزوار نیز، پارسال ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که در کمیسیون تلفیق بودجه به ۸۸ میلیارد تومان افزایش یافت و در بودجه امسال هم، برای این طرح ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص شد.

🔹در کمیسیون تلفیق بودجه، اعتبار تکمیل راه آهن سبزوار در سال جاری، به ۱۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت. با بهره گیری از ماده ۵۶ تسهیلات بانکی، برای تسریع در تکمیل طرح راه آهن سبزوار، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

🔺اختصاص اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومانی برای شرکت نفت منطقه سبزوار/ پیگیری ایجاد دو ناحیه نفتی در بردسکن و جوین

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس، در نشست با دبیران مجامع مطالبه گری شهرستانهای منطقه:

🔹۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار، در حوزه احداث ساختمان اداری و مباحث پدافند غیرعامل اختصاص یافته که تحولی بزرگ در این بخش، ایجاد می شود.

🔹یکی از مشکلات منطقه نفتی سبزوار، فرسودگی  ساختمان اداری ستاد مرکزی شرکت بود که برای احداث ساختمان جدید، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در سالهای گذشته در نظر گرفته شده بود، اما اقدامی انجام نشده بود. ولی در سال جاری با اختصاص ۸۵ میلیارد تومان اعتبار، عملیات احداث این ساختمان آغاز شده است.

🔹شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار به لحاظ شاخص های ایمنی در ردیف ۱۰ منطقه نفتی کشور قرار نداشت که پس از پیگیری‌های انجام شده، جزو سه اولویت اول مناطق نفتی برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور، قرار گرفته است.

🔹یکی از دیگر مشکلات منطقه نفتی سبزوار، موضوع پدافند غیرعامل و وجود پارکینگ تانکرهای نفتکش در محدوده شهری است که خطرآفرین بوده و برای جابجایی آنها به خارج از شهر، علاوه بر واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار احداث این طرح هم تخصیص یافته است.

🔹در مجموع تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار در حوزه پخش فرآورده های نفتی در غرب خراسان، تخصیص یافته و همچنین نظرات کارشناسی برای راه اندازی ناحیه نفتی جوین و جغتای و ارتقای نمایندگی شرکت نفت بردسکن به ناحیه نفتی زیر مجموعه منطقه نفتی سبزوار، دریافت شده و در مرحله امضای نهایی وزیر نفت است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔺پیگیری اختصاص تجهیزات جت استارتر و ایجاد آشیانه مستقل هواپیما در فرودگاه سبزوار

👤 بهروز محبی، نماینده غرب خراسان در مجلس، در نشست با دبیران مجامع مطالبه گری شهرستانهای منطقه:

🔹پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار طی ماههای گذشته، تعطیل شده است. البته از زمان شیوع ویروس کرونا و نبود مسافر کافی، پرواز شرکت های هواپیمایی به سبزوار کاهش یافت و پس از آن به بهانه نبود برخی تجهیزات، شرکت های هواپیمایی سرویس دهی خود را به فرودگاه سبزوار، لغو کردند.

🔹بدین منظور، نشست هایی با محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، برگزار گردید و مقرر شد تجهیزات ایر استارتر و جت استارتر برای فرودگاه شهدای سبزوار، به هر نحوی تامین شود. اما رویکرد ما در حوزه فرودگاه سبزوار، ایجاد آشیانه مستقل است که هواپیما شب در سبزوار بماند و هر روز صبح پرواز داشته باشد.

🔹طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز، از سوی دفتر ریاست جمهوری ابلاغ شده بود و شورای عالی مناطق آزاد نیز تشکیل و آماده تصویب پروانه بهره برداری و واگذاری زمین ها شده بود، ولی شورای حفظ حقوق بیت المال به سبب برخی مسائل، جلوی فرایند واگذاری زمین به منطقه ویژه اقتصادی را گرفته که پیگیری در این باره برای وصول نتیجه، ادامه دارد.

🔹مشکل مالکان اراضی سجاد شهر سبزوار نیز که بی دلیل جلوی ساخت و سازهای آن گرفته شده، همچنان در حال پیگیری است و رفع موانع این ۱۵۲۳ قطعه زمین، تحولی بزرگ در صنعت ساختمان سبزوار ایجاد می کند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰<div id=”div_eRasanehTrustseal_82737″></div>
<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(82737, true);</script>

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.