• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

دستگیری عامل جنایت آتشین خیابان کوهستان تهران در سبزوار

  • کد خبر : 3455
  • 07 شهریور 1402 - 15:30


🔺دستگیری عامل جنایت آتشین خیابان کوهستان تهران در سبزوار

🔹مرد جوانی که دوست خود را بخاطر بدهی مالی، با کوکتل مولوتف در تهران به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، در سبزوار دستگیر شد.

🔹روز دوشنبه نهم مرداد امسال، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های شرق تهران، مرگ مشکوک مرد جوانی را به دلیل سوختگی شدید، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کردند.

🔹با اعلام این خبر، ماموران کلانتری ۱۳۶ محله فرجام تهران، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تیم تشخیص هویت به همراه قاضی محمدمهدی براعه بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی سردخانه بیمارستان مورد نظر شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

🔹تیم جنایی در سردخانه بیمارستان، با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر سوختگی فوت کرده بود. بررسی‌های اولیه نیز، نشان می‌داد که مرد جوان بر اثر سوختگی ناشی از انفجار کوکتل مولوتف، از خیابان کوهستان در نزدیکی باغ پرندگان تهران، به این مرکز درمانی منتقل شده است.

🔹تحقیقات ابتدایی، حکایت از آن داشت که مرد جوان با قاتل اختلاف مالی داشته که ظاهراً در روز حادثه، قاتل به طرز ناگهانی با پرتاب کردن کوکتل مولوتف از قبل ساخته شده به سمت مقتول، دست به این جنایت آتشین زده است.

🔹پس از پایان تحقیقات میدانی در سردخانه بیمارستان و صحنه جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس‌ آگاهی ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه عامل جنایت را شناسایی نموده و سپس نسبت به دستگیری وی، اقدام کنند.

🔹کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، در نخستین گام با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی، متوجه شدند متهم پس از ارتکاب جنایت، به سبزوار رفته و در آنجا به صورت مخفیانه زندگی می‌کند که همین سرنخ مهم، کافی بود تا مرد جنایتکار در یک قدمی بازداشت، قرار بگیرد.

🔹کارآگاهان جنایی دایره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از دریافت این اطلاعات مهم، بی‌درنگ راهی سبزوار شدند و پس از شناسایی مخفیگاه موردنظر، در عملیات نفسگیر متهم را دستگیر کردند. متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده، در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

🔺مردی که متهم به آتش زدن دوستش است، مدعی شد با انگیزه ناموسی وارد درگیری شد

🔹مرد جوانی که گفته می‌شد بدهکار خود را در تهران قربانی آتش افروزی کرده و به سبزوار فرار کرده و در آنجا دستگیر شده، در جدید‌ترین اظهاراتش مدعی شد درگیری او با مرد فوت‌شده، بخاطر موضوعات ناموسی بوده است.

🔹این مرد ۳۵ ساله که پس از دستگیری در سبزوار به تهران انتقال یافت، روز ۹ مرداد امسال بعد از ارتکاب قتل در پایتخت، به شرق کشور فرار کرد تا به گمان خودش از دستگیری، در امان باشد.

🔹اما وی در حال حاضر دستگیر شده و پرونده‌اش تحت عنوان قتل عمد، تحت رسیدگی محمدمهدی براعه، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، است و خودش نیز برای انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران، قرار دارد.

🔹متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: مجرد هستم و در رنگ‌کاری مبل و چوب کار می‌کنم. مقتول را از ۵ سال پیش می‌شناختم. آشنایی من و مقتول، بخاطر مواد مخدر بود.

🔹وی ادامه داد: مقتول در کار خرید و فروش مواد مخدر بود و من در جنگل‌های لویزان که نزدیک باغ پرندگان است، از او هروئین می‌خریدم. لویزان و حوالی باغ پرندگان، پاتوق فروش او بود اما جا و مکان مشخصی نداشت.

🔹متهم افزود: بار اول که با مرد مقتول آشنا شدم، او را به خانه بردم تا دوش بگیرد. خانه ما دو طبقه است و یک طبقه آن دست من است. او وقتی این را فهمید، از من خواست با من زندگی کند و من هم موافقت کردم و بعد از آن با من زندگی می‌کرد.

🔹وی اظهار داشت: مقتول یک بار در خانه ۱۰ گرم مواد مخدر مخفی کرده بود که من بخاطر آن بازداشت شدم و بعد از آنکه پلیس مرا گرفت، به زندان رفتم و وقتی آزاد شدم هم، دوباره به خانه‌ام رفت و آمد داشت.

🔹متهم یادآور شد: اما موضوعی که باعث عصبانیت من شده بود، به مواد مخدر و بدهی مربوط نبود. مقتول چند روز قبل از روز حادثه، به خانه ما آمده بود و من وقتی به خانه رفتم، صدای خواهرم را شنیدم که کمک می‌خواست.

🔹وی خاطرنشان کرد: وقتی به سمت صدا رفتم، متوجه شدم مقتول قصد داشته خواهرم را که متاهل است، آزار و اذیت کند. آن موقع فرار کرد اما بعد به او زنگ زدم و قرار گذاشتیم با هم صحبت کنیم.

🔹متهم عنوان داشت: روز حادثه به نزدیک باغ پرندگان که پاتوق او و بقیه معتادان بود، رفتم و او برایم چاقو کشید. من اصلاً کوکتل مولوتف نداشتم، چون قرار بود با هم صحبت کنیم. وقتی درگیری بالا گرفت و او چاقو کشید، من هم بدون اینکه بدانم شیشه‌ای‌ را برداشتم و به سمت او ریختم.

🔹وی تصریح کرد: داخل شیشه بنزین بود و روی او ریخت و آتش گرفت. حتی خودم پیراهنم را درآوردم و او را خاموش کردم. حتی نمی‌دانستم که فوت شده و فقط می‌دانستم به بیمارستان برده شده است.

🔹متهم در پایان گفت: وقتی به خانه برگشتم، دیدم چند نفر از طرف او با بنزین در خانه ما آمده‌اند تا من را آتش بزنند. برای همین فرار کردم و به سبزوار رفتم که آنجا دستگیر شدم. من قصد قتل نداشتم و الان هم از اعدام و طناب دار، می‌ترسم و هر شب کابوس می‌بینم.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.