• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

اشتباه عجیب پزشک متخصص در سبزوار؛ و جوابیه

  • کد خبر : 3463
  • 07 شهریور 1402 - 15:36

🔹به گزارش عصر سبزوار، هفته گذشته یکی از پزشکان متخصص و شناخته شده سبزوار، لوزه یک کودک را که برای برداشتن مروارید داخل گوشش مراجعه کرده بود، اشتباهی به جای کودک بیمار دیگری برداشت.

🔹داستان از این قرار است که دو کودک همزمان برای جراحی به بیمارستان حشمتیه سبزوار مراجعه می کنند که یکی برای عمل برداشتن لوزه و دیگری برای درآوردن مرواریدی که در گوشش فرو رفته بود.

🔹دو کودک همزمان به اتاق عمل برده می شوند و پرونده هر دو همزمان به پزشک تحویل می شود، اما بی دقتی پزشک یا پرسنل اتاق عمل، باعث می شود پزشک کودکی را که برای برداشتن مروارید از گوشش مراجعه کرده، با بیمار دیگر اشتباه بگیرد و لوزه وی را بردارد.

🔹پزشک جراح وقتی برای برداشتن مروارید، گوش کودک دیگر را معاینه می کند و متوجه می شود گوش بیمار دوم هیچ مشکلی ندارد، به اشتباه خود پی میبرد.

🔹حال خانواده کودکی که اشتباهی لوزه اش برداشته شده، از پزشک سهل انگار شکایت کرده اند و کودک نیز برای جراحی گوش، باید مجدداً به تیغ جراحی تن بسپارد.

🔺 تایید خبر #عصرسبزوار و جوابیه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پیرامون ماجرای اخیر بیمارستان حشمتیه سبزوار/ با خاطیان برخورد قانونی شد!

🔹پیرو انتشار خبری با عنوان “اشتباه پزشک متخصص؛ جراحی لوزه به‌ جای گوش” در بیمارستان حشمتیه سبزوار در رسانه‌های خبری، توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبین این رسانه‌ها، ارسال می‌گردد:

🔹روز یکشنبه مورخه ۲۲ مردادماه دو بیمار با تشخیص برداشتن لوزه و خارج کردن جسم خارجی گوش، در اتاق عمل‌ بیمارستان پذیرش می‌شوند که بیمار جسم خارجی گوش بجای بیمار کاندید عمل جراحی تانسیلکتومی به اتاق عمل منتقل و مورد عمل لوزه قرار می‌گیرد.

🔹پس از تشخیص اشتباه رخ داده، بلافاصله جسم خارجی از گوش بیمار خارج می‌گردد. خطای رخ‌داده در همان لحظات اول به اطلاع خانواده کودک می‌رسد و روز بعد پس از انجام مراقبت‌های پس از عمل بیمار باحال عمومی خوب، از بیمارستان ترخیص می‌گردد.

🔹با ورود تیم مدیریتی بیمارستان به موضوع، کلیه گزارشات جمع‌آوری و عوامل تأثیرگذار در بروز این خطا مورد بررسی قرار می گیرد و  فرایند پذیرش بیمار مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته تا از تکرار خطای مشابه جلوگیری گردد، با پرسنل درگیر که به‌صورت سهوی دچار این خطا شده بودند نیز برخورد قانونی شده است.

🔹بیمارستان ۲۴۵ تختخوابی حشمتیه سبزوار، به عنوان مرکز تخصصی چشم، گوش، حلق و بینی و قلب در غرب خراسان، دارای ۵ اتاق عمل فعال است که موظف به خدمت به مردم منطقه با بالاترین کیفیت می‌باشد

🔹لازم به ذکر است؛ عمل جراحی تانسیلکتومی یا همان برداشتن لوزه، یکی از شایع ترین اعمال جراحی در کودکان و جزو ده عمل جراحی اول رایج جهان می‌باشد.

🔺روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.