• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

اعتبار ۲ میلیارد تومانی استانداری برای تکمیل مرکز کالیبراسیون هواشناسی شرق کشور در سبزوار

  • کد خبر : 3475
  • 19 مهر 1402 - 20:54

🔺اعتبار ۲ میلیارد تومانی استانداری برای تکمیل مرکز کالیبراسیون هواشناسی شرق کشور در سبزوار

👤 محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران استان:

🔹در سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که برای مردم و مسئولان استان مشکل آفرین شده، پدیده‌های جوی است که قابل پیش بینی نیست و ممکن است موجب خسارت به مردم شود.

🔹رادار هواشناسی، موضوعی است که بیش از یک دهه استان با آن روبرو بوده و در این مسیر، مشکلاتی را به همراه داشته است.

🔹داشتن رادار هواشناسی، می‌تواند برای پیش بینی پدیده‌های کوتاه مدت و ناگهانی مانند رگبارها، طوفان ها، گرد و خاک که به سرعت اتفاق می‌افتد و به بروز خسارت منجر می‌شود، بسیار مفید و ضروری است.

🔹با پیگیری‌های صورت گرفته، در حاشیه سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان، تفاهم‌نامه نصب رادار به امضاء رسیده است.

🔹هدف از این تفاهمنامه همکاری، ارتقای زیرساخت‌های شبکه دیده‌بانی سازمان هواشناسی کشور در استان، به منظور ارتقای خدمات هواشناسی برای عامه مردم به ویژه زائران و کاربران تخصصی است.

🔹استانداری متعهد شده است اعتبار جهت احداث ساختمان و انجام زیرساخت‌های رادار هواشناسی استان با هزینه برابر با ۲۰ میلیارد تومان را تامین کند.

🔹تأمین اعتبار تکمیل مرکز کالیبراسیون هواشناسی شرق کشور در سبزوار با اعتبار ۲ میلیارد تومان نیز، از دیگر تعهدات استانداری در این تفاهم نامه است.

🔹همکاری فنی به منظور تأمین مکان و زیرساخت‌های لازم برای تولید نرم‌افزار هوای حرم به منظور ارائه سرویس بهینه به زائران نیز، از دیگر تعهدات است.

🔹سازمان هواشناسی کشور نیز متعهد شده خرید، نصب و راه‌اندازی رادار هواشناسی استان در مشهد را، بر اساس برنامه توسعه شبکه انجام دهد.

🔹دیگر تعهد سازمان هواشناسی کشور شامل خرید، نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در محدوده حرم مطهر امام رضا(ع) به محض اختصاص مکان و زیرساخت لازم است.

🔹همچنین تهیه اطلاعات بادسنجی و انجام مطالعات اقلیمی شهر فرودگاهی امام رضا(ع) مشهد، باید توسط این سازمان صورت گیرد. براساس تفاهمنامه صورت گرفته، ظرف ۱۸ ماه از زمان ابلاغ، باید این اقدامات صورت گیرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.