• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

راهداری: درخواست فنس کشی برای حفاظت یوزها را نمی‌پذیریم!

  • کد خبر : 3518
  • 11 آبان 1402 - 11:53

🔺راهداری: درخواست فنس کشی برای حفاظت یوزها را نمی‌پذیریم!

👤 رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:

🔹درباره اقدامات انجام شده در حوزه راهداری برای حفظ محیط زیست و حفاظت از گونه‌های در خظر انقراض از جمله یوزپلنگ، در محدوده سبز‌وار – میامی که اغلب محل تردد یوزپلنگ‌ها بوده، حدود ۵۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد کردیم و اقدامات حفاظت در مسیر در دست انجام داریم که پیشرفت خوبی داشته، البته کارهایی هم باقی مانده است.

🔹آنچه را ما تعهد داشتیم و صورت جلسه کرده‌ بودیم را انجام داده‌ایم، اما سازمان حفاظت از محیط زیست خواسته‌های بیشتری دارد و در خواست فنس کشی در دو طرف جاده را دارد که این درخواست را نمی‌پذیریم؛ چرا که فنس کشی برای حیوانات، یک اقدام تخصصی است که باید خود محیط زیست، این اقدام را انجام دهد.

🔹محدوده یوزپلنگ خیز در محور میامی – سبز‌وار، ۷۰ کیلومتر طول دارد و منطقه کوچکی نیست و اقدامات حفاظت در این پهنه را انجام داده‌ایم. البته محدوده‌های دیگری که نیاز به حفاظت دارد، در نظر گرفته شده مانند پارک ملی گلستان که منطقه حفاظت شده‌است و جاده هم از وسط این پارک می‌گذرد، اما در این منطقه سرعت پایین است و کنترل‌ها تشدید شده‌ است.

🔹ولی موضوع مهم حفاظت از یوزپلنگ‌ها بوده؛ چراکه تعداد آنها محدود است و در خطر انقراض قرار دارند. طبق گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، سالانه چندصد حیوان در سطح جاده‌ها کشته می‌شوند، اما تنها حیواناتی در پروژه حفاظت مهم هستند که در خطر انقراض قرار دارند که یوز پلنگ، جزو این گروه با اهمیت بالا قرار دارد.

🔹از ۷۰ کیلومتر جاده سبز‌وار – میامی، بازدیدهای متعددی داشتیم و آنچه که در حفاظت از یوزپلنگ‌ها جزو مسئولیت سازمان راهداری بوده را، احصاء کردیم. برای حفاظت از یوزپلنگ‌ها، اقداماتی که جزو وظایف سازمان راهداری بوده، حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که آن را به اجرا رساندیم.

🔹در مناطق کویری، تصادف با شتر رخ می‌دهد که برای جلوگیری از این تصادفات، در حال فرهنگ‌سازی هستیم و شترها را هم شماره‌ گذاری و همچنین به گردن شترها شبرنگ نصب می‌کنیم و این اقدامات و تعاملات، با مجموعه‌های شترداری‌ به ویژه شترداری بزرگ در کشور، در حال انجام است تا تردد شترها در سطح جاده‌ها، کنترل شوند.

🔹قطعا اقداماتی مانند فنس‌کشی برای کنترل تردد شترها امکان پذیر نیست؛ مگر چند کیلومتر از سطح جاده‌های کشور در مناطق کویری شرق و جنوب کشور را، می‌توان فنس کشید.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.