• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

فرودگاه سبزوار با انجام ۱۰ پرواز مسافری در شهریور ۱۴۰۲، تعطیل نبوده است

  • کد خبر : 3547
  • 20 آذر 1402 - 12:12

🔺فرودگاه سبزوار با انجام ۱۰ پرواز مسافری در شهریور ۱۴۰۲، تعطیل نبوده است

🔹با وجود اینکه پروازهای فرودگاه شهدای سبزوار در ماه های اخیر تعطیل اعلام شده بود، ولی اطلاعات مندرج در صد و شصت و ششمین ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور، خبر از انجام ۱۰ پرواز مسافری داخلی و خارجی در تنها فرودگاه غرب خراسان در شهریورماه ۱۴۰۲ می دهد.

🔹بر مبنای این گزارش، در شهریورماه گذشته ۵۲۹ نفر مسافر به همراه ۲۷۹۰ کیلوگرم بار، در فرودگاه شهدای سبزوار جابجا شده اند و این فرودگاه در هر سه شاخص تعداد پرواز، تعداد مسافر و میزان بار و پست، رتبه ۴۵ را بین ۴۷ فرودگاه دولتی دارای پرواز در این ماه، کسب کرده است.

🔹فرودگاه شهدای سبزوار در شهریور ماه ۱۴۰۲، به لحاظ تعداد پرواز بالاتر از ۲ فرودگاه مرکز استان شامل سنندج و سمنان، ایستگاه است. دو مورد از پروازهای این فرودگاه در شهریورماه گذشته، به پرواز رفت و برگشت مسیر نجف در کشور عراق مربوط می شود.

🔹این پرواز به مناسبت ایام اربعین برقرار شد و اولین پرواز خارجی فرودگاه شهدای سبزوار بعد از ۱۱ سال، محسوب می شد که ۲۴۹ نفر مسافر در این مسیر خارجی بصورت رفت و برگشت جابجا شدند.

🔹احتمالا بقیه پروازهای فرودگاه سبزوار، مربوط به نقش پشتیبانی آن برای فرودگاه مشهد است که بعضی هواپیماهایی که نمی توانند در مشهد فرود بیایند، در سبزوار به زمین می نشینند. بر مبنای همین گزارش، فرودگاه شهدای سبزوار در شهریور ماه ۱۴۰۲، جزو ۲۵ فرودگاه کشور بوده است که پروازهای خارجی داشته اند.

🔹در شهریور ماه ۱۴۰۲، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه شهدای سبزوار، بطور متوسط ۵۳ نفر مسافر و ۲۷۹ کیلوگرم بار و پست (۵ کیلوگرم برای هر نفر)، جابجا شده اند که از این لحاظ، این فرودگاه از میان ۴۷ فرودگاه فعال دولتی کشور طی این ماه، در رتبه ۳۶ و بالاتر از ۱۱ فرودگاه کشور، قرار گرفته است.

🔹طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۶۱۷ مسافر و ۳،۳۹۰ کیلوگرم بار و پست با ۱۲ پرواز داخلی ۲ پرواز خارجی، از فرودگاه شهدای سبزوار جابجا شده اند که تنها فرودگاه غرب خراسان را از میان ۴۹ فرودگاه فعال در سال جاری، در هر سه شاخص تعداد پرواز، میزان مسافر و مقدار بار و پست جابجا شده، در رتبه ۴۶ قرار می دهد.

🔹در شهریورماه گذشته، ۱۴۲ پرواز ترانزیت در ۷ فرودگاه کشور انجام شده که یکی از این پروازها، مربوط به فرودگاه سبزوار بوده و منجر به جابه جایی ۱۶۳ نفر مسافر شده است. در همین ماه، دو پرواز ترانسفر هم در کل کشور انجام شده که یکی مربوط به فرودگاه مهرآباد تهران و دیگری با ۱۵۷ نفر مسافر مربوط به فرودگاه شهدای سبزوار بوده است.

🔹در تعریف پرواز ترانسفر آمده است، مسافران این پروازها با یک پرواز وارد فرودگاه و ترمینال می گردند و با پرواز دیگری فرودگاه را ترک میکنند، اما پرواز ترانزیت به این شکل است که مسافران با یک پرواز وارد فرودگاه می گردند و با همان پرواز فرودگاه را ترک می کنند و از خدمات ترمینال استفاده نمی کنند.

🔹طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، از ۶۸ فرودگاه دولتی در سراسر کشور، پرواز غیر مسافری انجام شده است و در شهریور ماه امسال، ۲۱ پرواز غیرمسافری از فرودگاه شهدای سبزوار، انجام گرفت که مجموع پروازهای غیر مسافری این فرودگاه طی نیمه نخست امسال را، به ۱۷۹ مورد (بالاتر از ۴ مرکز استان شامل خرم آباد، یاسوج، همدان و بجنورد) می رساند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

 

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 8انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.