• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

وعده های عملی نشده برای متقاضیان مسکن ملی در بردسکن

  • کد خبر : 3549
  • 20 آذر 1402 - 12:14

🔹از آنجا که مسکن ملی یکی از طرح های دولت برای خانه دار شدن مستاجران و به ویژه جوانان است، ولی هنوز در بردسکن لذت این زیبایی را کسی ندیده و همچنان مردم منتظر اقدام هستند.

🔹ثبت نام مسکن نهضت ملی در شهرستان بردسکن در غرب خراسان، از یک سال پیش شروع شده است. مردم با اشتیاق در این طرح ثبت نام کردند تا بتوانند خود را از مستاجری نجات دهند و صاحب خانه شوند.

🔹در همین راستا، در دی ماه سال گذشته با حضور استاندار، کلنگ عملیات اجرایی این طرح در زمینی در قسمت ورودی به بردسکن در حاشیه جاده بردسکن – بجستان و محدوده اراضی سعادت آباد، بر زمین زده شد که پس از چندی، این مکان بنا به دلایلی به قسمت شمالی شهر منتقل شد.

🔹از اواخر سال گذشته، هنوز زمین ملی بردسکن برای افراد مشخص نشده و همچنان فقط وعده های مختلف مدیران استانی و شهرستانی را در مورد جانمایی می شنوند. با پیگیری های مسئولان بردسکن، زمینی به مساحت حدود ۵۰ هکتار از اراضی اوقافی این شهرستان، طی تفاهم نامه ای به اداره راه و شهرسازی واگذار شد که از این زمان، حدود سه ماه می گذرد و همچنان تا امروز هنوز از زمین واگذاری به مردم و مستاجران، خبری نیست.

🔹رئیس اداره راه و شهرسازی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در این باره از الحاق زمین به محدوده شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر، زمین مربوطه پس از الحاق به شهر، برای تفکیک توسط مشاور طرح در دست انجام است.

🔹حسن اکبری این مطلب را در شهریور ماه اعلام داشته و وعده داده به زودی مصوبه زمین به بردسکن اعلام می شود که تا امروز از وعده وی، نتیجه ای حاصل نشده است.

🔹این مسئول اکنون گفت: افرادی که در سال قبل در قرعه‌کشی شرکت و پول اولیه را واریز کردند، از همین زمین ۵۰ هکتاری به آنان واگذار می‌شود و برای مابقی افراد متقاضی، در صورت ساخت مسکن ویلایی، به ۲۰۰ هکتار زمین دیگر نیازمندیم.

🔹رئیس اداره کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ با بیان اینکه من گفته های استان را اعلام می کنم و در حال حاضر کار در استان و کارگروه مرتبط نهضت ملی مسکن است، افزود: در حال حاضر غیر از پیگیری از شهرستان بردسکن، کاری دیگر در دست ما نیست.

🔹اکبری افزود: با وجود پیگیری های فرماندار بردسکن و اداره راه و شهرسازی کاشمر، زمین ۵۰ هکتاری بردسکن در شهرستان تایید شده و در استان هم در کارگروه و دبیرخانه مسکن و شهرسازی و کمیته فنی، تایید شده است و اکنون باید کارگروه معماری و شهرسازی استان، این موضوع را ابلاغ کند تا عملیات کاری متقاضیان پس از تحویل زمین به آنان، آغاز شود.

🔹وی ادامه داد: از آنجا که پرونده های مختلفی از شهرستانهای استان در این کمیته و کارگروه ها باید بررسی و با نظر کمیته معماری و شهرسازی و مصوبه کمیسیون ماده ۵ به شهرستان ها ابلاغ شود، یکی از دلایل تاخیر همین شلوغی پرونده های شهرستان ها است و پرونده بردسکن نیز در همین راستا می باشد.

🔹رییس اداره راه و شهرسازی کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ اظهار داشت: واگذاری زمین های طرح نهضت مسکن ملی بردسکن به مردم، بارها توسط این اداره و فرمانداری پیگیری شده است، ولی هنوز با وجود قول های داده شده استان به ما، هیچ یک تا کنون عملی نشده است و ما شرمنده مردم هستیم.

🔹اکبری تعداد متقاضیان ثبت نام شده این طرح در بردسکن را، بیش از ۳ هزار نفر ذکر و تصریح کرد: در حال حاضر زمین حدود ۵۰ هکتاری، در دست اقدام است که به محض اعلام به بردسکن، قطعات بین افرادی که وجه اولیه را پرداخت داشته اند، قرعه کشی و تحویل آنان خواهد شد و از معاون امور عمرانی استانداری هم می خواهیم که با تاکید بر این مهم، دستور لازم را صادر کند تا بیش از این مردم معطل نشوند.

🔹محمد یوسفی رئیس شورای شهر بردسکن نیز، با بیان اینکه در بحث زمین های نهضت ملی، شهرداری، شورای شهر و مجموعه دستگاههای مدیریتی این شهرستان، حسب دستور فرماندار، پای کار هستند، افزود: در حال حاضر کار در دست استان و کارگروه مربوطه است و یکی دیگر از مطالبات مردم بردسکن، استقرار اداره راه و شهرسازی در این شهرستان است که باید مستقر شود.

🔺قرعه کشی اراضی طرح نهضت ملی مسکن برای ۹۴۷ متقاضی در بردسکن

👤 رضا احمدی فر، رئیس بنیاد مسکن بردسکن:

🔹در مراسمی با حضور فرماندار و نمایندگانی از دادگستری، شهرداری، شورای شهر، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، قرعه کشی زمین ۹۴۷ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان غربی خراسان، انجام شد.

🔹پس از پالایش و استعلام از مرکز بهداشت، از مجموع بیش از ۶۵۰۰ نفر ثبت نامی این طرح در بردسکن، بیش از ۳ هزار نفر تایید نهایی شدند که در فاز اول بین ۹۴۷ نفر از متقاضیان، قرعه‌کشی زمین صورت گرفت که با توجه به موجودی زمین، ۴۳۲ قطعه زمین در دو طبقه به ۸۶۴ نفر از متقاضیان، واگذار شد.

🔹با توجه به اینکه برای تمامی این افراد پرونده تشکیل شده است، ظرف هفته جاری و پس از ثبت نهایی در سامانه و قرارداد اجاره با متولی موقوفه، این متقاضیان برای صدور پروانه ساختمانی، به شهرداری معرفی خواهند شد.

🔹در این فاز، تمامی خانواده‌های ۷، ۶، ۵ و اکثریت خانواده‌های ۴ نفره در طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفتند و در فاز بعدی و پس از تامین زمین مورد نیاز، برای دیگر افراد قرعه‌کشی صورت خواهد گرفت.

👤 علی دهقان زاده، فرماندار شهرستان بردسکن:

🔹طرح نهضت ملی مسکن، از دغدغه‌های مسئولین کشوری و استانی است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی و خدماتی، به لطف خداوند متعال مراسم قرعه کشی برای ۸۶۴ واحد مسکونی این طرح در بردسکن، صورت گرفت.

🔹امیدواریم شهرداری ظرف هفته جاری، نسبت به صدور پروانه‌های ساختمانی این طرح اقدام کند تا بتوان در پروژه نهضت ملی مسکن بردسکن، ظرف یک ماه آینده عملیات فونداسیون را اجرا کرد و تا پایان امسال، شاهد تکمیل برخی از این واحدهای مسکونی باشیم.

🔹پیگیری‌های لازم برای تامین زمین مورد نیاز در فاز دوم نهضت ملی مسکن بردسکن، با متولی موقوفه یوسف سلطان صورت گرفته است که پس از تایید نهایی و آماده‌سازی زمین توسط شهرداری، بین دیگر متقاضیان واجد شرایط این طرح، قرعه کشی انجام خواهد شد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
🔰به روز ترین مجموعه خبری غرب خراسان

@asrsabzevar

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=3549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.