• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

مروری بر اخبار

عنابستانی: مؤسسهٔ آبادانی، در پیشرفت سبزوار بسیار مؤثر بوده و باید الگو قرار گیرد ممنوعیت عرضه و مصرف تخم مرغ فاقد نشانه‌گذاری در مراکز عرضه پاسپورت ایرانی در میان ۱۰ پاسپورت آخر جهان عنابستانی: هرگز در انتصابات دخالت نکرده‌ام، اما مشورت داده‌ام و می‌دهم معادلۀ انتخابات در سبزوار کندی بهسازی محور سبزوار – بردسکن در حوزه سبزوار مروری بر ارقام فساد چای دبش نصب ۳۷ پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد بردسکن گامی فراتر از انتقاد بردارید! تلاش برای عدم ادغام دانشگاههای پیام نور جوین و جغتای هشدار وزش باد و بارش باران برای ۴ شهرستان غرب خراسان اضافه وزن ۳۱ درصد دانش آموزان غرب خراسان ورود فاضلاب شهرک صنعتی کاشمر به سفره آب زیرزمینی اجرای روزانه حدود ۱۰۰۰ مترمربع آسفالت درسطح شهر سبزوار اجرای سه نمایش آیینی غرب خراسان در همایش ملی سربداران نگاهی به ویژگی های امرای سربداری مخالفت عنابستانی با ایجاد استان جدید در تهران پرمصرف بودن ۷۰ درصد مشترکان آب روستایی سبزوار انتشار کتاب خاطرات اولین امام جمعه سبزوار/ روایت عبدوس از تکوین انقلاب اسلامی در سبزوار نگاهی به برخی شهرهای مدعی استان شدن

کرونا، عامل تعطیلی ۴۰۷ مدرسه در جنوب غرب خراسان

  • کد خبر : 749
  • 19 بهمن 1400 - 15:24
کرونا، عامل تعطیلی ۴۰۷ مدرسه در جنوب غرب خراسان

اکنون با قرمز شدن بردسکن و نارنجی بودن کاشمر و کوهسرخ، برای چندمین بار درهای مدارس این شهرستانها روی ۵۱ هزار دانش‌ آموز، برای مدت ۲ هفته بسته شد و دانش‌آموزان ۴۰۷ مدرسه این ۳ شهرستان، باید مجدد به فضای مجازی کوچ کنند.

در این بین معلمان و مدیران آموزش و پرورش که نگران سلامت دانش‌ آموزان هستند، از سویی دغدغه افت تحصیلی دانش‌آموزان را هم دارند. هر وقفه‌ای که برای آموزش حضوری بیفتد، به ضرر دانش‌ آموزان است ولی حفظ سلامت اولویت است.

به دلیل قرمز شدن بردسکن، تمام ۱۷۰ مدرسه این شهرستان تعطیل و دروس از طریق شبکه شاد به دانش‌ آموزان ارائه می‌شود. علی‌رغم اینکه همه معلمان بردسکنی به مدارس می‌روند، ولی فقط ۷۵ درصد دانش‌ آموزان در سامانه شاد، حضور دارند.

مربیان برای سایر دانش‌ آموزان این شهرستان که با مشکل اینترنت مواجه‌اند، از راه درس‌نامه و یا تلفنی، پیگیر تحصیل‌شان هستند. همچنین این دسته از دانش‌ آموزان می‌توانند به صورت تک‌نفره به مدرسه مراجعه کرده و تکالیف خود را، دریافت کنند.

علی‌رغم‌ اینکه در هر مدرسه بردسکن یک یا ۲ نفر درگیر این ویروس شدند، اما با اقدام به موقع این وضعیت مهار و از گسترش کرونا، جلوگیری شد. حدود ۶۰ درصد از مدارس بردسکن در نواحی دورافتاده این شهرستان قرار دارد‌

در کاشمر نیز، تاکنون درصد قابل قبولی از دانش‌ آموزان و معلمان این شهرستان، واکسن خود را دریافت کرده‌اند و مسئولان امیدوارند با رعایت همه خانواده‌ها، هرچه زودتر چرخه آموزش حضوری شود.

به دلیل اینکه برخی معلمان کاشمری درگیر کرونا شدند و چند روزی باید استراحت کنند، آنان نمی‌توانند به تدریس ادامه دهند و لازم است عقب‌ ماندگی در تدریس را، پس از بهبودی جبران کنند. بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم این شهرستان، به فضای مجازی و نرم‌افزار شاد دسترسی دارند.

در مقطع متوسطه اول، برخی روستاهای دور کاشمر که مشکل اینترنت دارند، از قبل شناسایی شده و اگر شرایط غیرحضوری بودن مدارس ادامه یابد، از بسته‌های آموزشی که معلم تهیه نموده، باید استفاده کنند.

علی‌رغم‌ اینکه آموزش‌های تئوری هنرستان‌های کاشمر تعطیل شده، ولی کارگاه‌های عملی آن‌ هم در برخی پایه‌های خاص با رعایت استانداردها و نکات بهداشتی، دایر است.

تمام کارگاه‌های هنرستان‌ها، مجهز به تهویه مناسب است و می‌شود در آن فاصله‌گذاری را به خاطر تعداد کم دانش‌آموزان رعایت کرد، ولی در کلاس‌ها وقتی زمان استراحت می‌رسد، در و پنجره‌ها باز نگه داشته می‌شود.

اگر چه مسئولان بهداشت بر نصب تهویه در مدارس تاکید دارند، اما بر اساس شیوه نامه های استانی نظام‌ مهندسی، نصب تهویه بخاطر استاندارد نبودن، ممنوع اعلام شده ولی از نظر مسائل ضدعفونی کننده و استفاده ماسک تمام دانش‌آموزان و معلمان پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

با تأکیدات ارائه شده به معلمان و مدیران مدارس کاشمر، خوشبختانه در زمان حضوری بودن مدارس حداکثر استفاده‌ شده اما امید است شرایط بهداشتی به حدی برسد که هر چه زودتر، آموزش‌ های غیرحضوری حذف شود و شاهد حضور دانش‌ آموزان در مدارس باشیم.

بخش عمده‌ای از هزینه‌ های مدارس کاشمر، به آماده‌ سازی مسائل بهداشتی اختصاص یافته و حتی در روستاهای دوردست هم، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است. در این شهرستان ۱۸ هزار دانش‌ آموز در ۹۷ مدرسه مقطع ابتدایی و ۳۳۰۰ دانش‌آموز پیش‌ دبستانی مشغول تحصیل هستند.

در شهرستان کوهسرخ هم که همانند کاشمر وضعیت نارنجی دارد، ۶۷ مدرسه‌ای که ۵ هزار دانش‌ آموز در آن‌ تحصیل می‌کنند، تعطیل شده و آموزش‌ها از راه فضای مجازی، دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrsabzevar.ir/?p=749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.